מדוע מים עולים דרך הרצפה שלך – וכיצד לתקן אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה מבחין בנקודה רטובה הולכת וגדלה על הרצפה שלך או מים עולים דרך רצפת המרתף, זה יכול להיות סיבה עצומה לדאגה. אם לא תמצא ותתקן את הבעיה במהירות, הלחות הזו עלולה להוביל לעובש ומזיקים. להלן מספר גורמים נפוצים למים שעולים דרך הרצפה וכיצד לפתור אותם.

 

מה לבדוק כאשר מים עולים דרך הרצפה

כאשר אתה מבחין לראשונה במים עולים יש כמה סיבות עיקריות שזה יכול לקרות. יכול להיות שיש לך נזילה בצנרת, או שזה יכול להיות באמת מגיע דרך התקרה. אם לא, הבעיה יכולה להיות כל דבר, החל ממערכת חימום רצפתי דולפת ועד למי תהום שחודרים דרך היסוד של הבית שלך. אז לפני שאתה מחפש במנועי החיפוש ייבוש תת רצפתי מחיר ומזמין איש מקצוע, תבדוק קודם בעצמך את מקור הבעיה.

 

1. בדוק את התקרה לאיתור דליפות

אם אתה רואה שלולית על הרצפה, אתה עלול לחשוב שהיא עולה שזה רטיבות תת רצפתית. זה יכול להיות לפעמים המקרה, אבל בדרך כלל יותר, יש לך נזילה בתקרה. זה עלול לקרות לאחר תקופה של גשם כבד.

 

התחל בחיפוש או האזנה לדליפה. אם זה לא מורגש מיד, חפש בתקרה מעל המקום הרטוב ברצפה עבור כל כתמים או סימני לחות, כגון תקרה לחה או רטובה.

 

אם אתה מוצא נזילה, השתמש בוואקום רטוב או במגב כדי לספוג את המים, ולאחר מכן הנח דלי ו/או ברזנט כדי לתפוס מים נוספים. תצטרך להזמין אינסטלטור מקומי כדי לתקן את הנזילה. זה יכול להיות מסוכן לעלות על הגג כדי למצוא את האזור, ובעיה זו עלולה לגרום במהירות לעובש או ריקבון למקומות כמו התקרה, הרצפות וקירות הגבס שלך.

 

2. פקח על מד המים

תקרה דולפת היא לא תמיד הבעיה. ייתכן שיש לך גם נזילה בצנרת שמחלחלת דרך הרצפות שלך.

אם אתה לא מבחין מיד בנזילה, אתה יכול לבדוק את מד המים שלך כדי לקבוע אם נזילה בצנרת היא הבעיה או לא. כדי לעשות זאת, כבה את כל מקורות המים שלך, ולאחר מכן בדוק את מד המים. המתן שלוש שעות ואז בדוק שוב את המונה. אם זה זז, יש לך דליפה, ותצטרך לקרוא לקבלן כדי לאתר את המקור.

אם המונה לא זז, דליפת המים מגיעה ממקור חיצוני (כמו מי תהום) שגורם למים לעלות דרך הרצפה.

 

3. נזילת חימום תת רצפתי

אם יש לך מערכת חימום רצפתי, המים השומרים על חמימות הרצפות הללו עלולים לדלוף החוצה. מד המים שלך יצביע על מערכת חימום רצפתי דולפת, אבל לא תמיד אתה יכול לראות את הדליפה הזו. מערכות חימום רצפתי כוללות צינורות העוברים דרך לוחות בטון או ממש מתחת לרצפות שלך. ובכל זאת, הנזילה עלולה לחלחל דרך הרצפות, ולגרום לעובש או אפילו להתפשטות מזיקים.

 

4. עודף מי תהום או טבלת מים עולה

כאשר באדמה יש יותר מדי לחות, המים מתחילים לעלות לגובה המרתף או היסוד של הבית שלך, לחץ הידרוסטטי גורם למים לעבור לסדקים של הבית שלך, אלא אם כן המרתף אטום כראוי.

 

התחילו בבדיקת משאבת הבור, שנועדה להרחיק מים מהבית. לחץ הידרוסטטי רב מדי עלול לגרום למשאבת הבור להישרף לאורך זמן. ייתכן שיהיה עליך פשוט לנקות את בור הבור מפסולת. אבל אם המשאבה שלך היא בת שבע עד 10 שנים, כנראה שהגיע הזמן להחליף אותה.

 

דרך נוספת לעזור להקל על מי התהום העודפים בנכס שלכם היא התקנת מערכת ניקוז, כמו אריחים בוכיים שמתנקזים לבור או למערכת ניקוז פנימית. לאריח הבוכה אולי יש שם שנשמע מצחיק, אבל הוא עוזר לאסוף מי תהום ולדחוף אותם לאזור אחר. מערכת ניקוז פנימית יושבת במקום שבו הקיר והרצפה נפגשים, והיא גם נועדה לנקז עודפי מים לתוך צינור והרחק מהבית.

תוכן עניינים

כתבות שעשויות לעניין אותך

הזמנת קרטונים למעבר דירה מבלי לצאת מהבית

מעבר דירה הוא תהליך מורכב ומאתגר, הדורש תכנון מוקדם וארגון יסודי. אחד האספקטים החשובים ביותר במעבר דירה הוא איסוף והובלת החפצים האישיים שלנו. לשם כך, אנו זקוקים לקרטונים איכותיים ועמידים. בעידן הדיגיטלי של ימינו, ניתן להזמין קרטונים למעבר דירה בקלות ובנוחות, מבלי לצאת מהבית.

קרא עוד »

הדלת שלך להייטק: למה קורס תכנות הוא המפתח לעבודה בתעשייה

תעשיית ההייטק הצומחת צמאה לאנשי מקצוע מיומנים שיכולים לנווט בעולם המורכב של פיתוח התוכנה, או במילים אחרות – מתכנתים מוכשרים. אם אתם מחפשים לפרוץ לתעשיית ההייטק, הרשמה לקורס תכנות יכולה להיות המפתח שיפתח לכם אינספור הזדמנויות לצמיחה והצלחה בקריירה

קרא עוד »

ניווט בעולם ביטוח הרכב: חשיבות ההשוואה והתאימות

ביטוח רכב הוא כלי פיננסי מכריע המספק הגנה ושקט נפשי לנהגים על ידי כיסוי סיכונים הקשורים בבעלות על רכב. הבנת הניואנסים של ביטוח רכב, עריכת השוואה יסודית של ביטוח רכב והבטחת עמידה בדרישות ביטוח חובה הם צעדים חיוניים לנהגים כדי להבטיח את הכיסוי הנכון לרכביהם ולצמצם הפסדים כספיים פוטנציאליים.

קרא עוד »

רשם החברות נסח חברה

רשם החברות הוא סוכנות ממשלתית האחראית על רישום והסדרת חברות באזור שיפוט מסוים. הרשם ממלא תפקיד מכריע בהקמתן ובניהולן של חברות, תוך הקפדה על עמידה בדרישות החוק ופועלות בצורה שקופה ואחראית. רשם החברות הוא בדרך כלל חלק ממשרד המשפטים ברוב המדינות, ותפקידיו העיקריים כוללים: – רישום חברות ושותפויות חדשות – שמירה על רישומים מדויקים של מידע החברה – מתן גישה לציבור למידע על החברה – מעקב אחר עמידה בדרישות החוק – הקלה על פירוק חברות

קרא עוד »

לימודי פייתון: מדוע כדאי ללמוד דווקא בג'ון ברייס

פייתון הוא ללא ספק אחת משפות התכנות הפופולריות ביותר בעולם. ולא רק זה, הוא נחשב גם לשפת התכנות המתאימה ביותר למתחילים והשימוש בה פשוט ויעיל למדי. במאמר הבא, נסקור כמה מהיתרונות המשמעותיים של לימודי פייתון ולמה מכללת ג'ון ברייס היא מוסד הלימוד המתאים ביותר ללמוד בו.

קרא עוד »